Vi levererar till Sverige, Finland och Danmark.

 Fri frakt och retur inom Sverige.

Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med Camilla Thulin Design AB. Genom att beställa accepterar du dessa villkor. 

Beställningar som görs av personer under 18 år skall ha målsmans godkännande för beställning. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation på samtliga produkter i sortimentet. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej garanteras återge varans exakta utseende. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi skickar leveranser inom Sverige, Danmark och Finland. Ej Åland.

Kundsupport

Du kan alltid kontakta vår kundsupport på telefon: +46(0)8-120 163 00, vardagar mellan kl. 10-12.30, 13.30-16.00. Eller via e-post: webbshop@camillathulin.se

Priser

Samtliga priser är i svenska kronor, danska kronor eller euro beroende på vilken valuta du valt. Alla varor i vårt sortiment är angivna inklusive moms och vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för eventuella feltryck av prisinformation och eventuell slutförsäljning. Priserna som anges vid kundens beställningstidpunkt gäller genom hela köpprocessen. 

Fri frakt

Vi erbjuder alla våra kunder fri frakt inom Sverige. För kunder i Finland och Danmark tillkommer en fraktavgift på 90 SEK.

Köp

Vid beställning av vara hos oss träffas avtal om köp först när ordern är bekräftad. Orderbekräftelse skickas normalt inom några minuter efter beställningen via e-post. Beställningar är inte giltiga om vi inte kan fastställa kundens bostadsadress och vi förbehåller sig rätten att neka en beställning. 

 

Leveransinformation

Sverige

Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar. Vi använder DHL för frakt och varorna skickas till närmaste DHL utlämningsställe. Se www.servicepointinrikes.se för ditt närmaste utlämningsställe. 

Finland och Danmark

Normal leveranstid är 1 vecka. Varorna skickas med DHL. En avisering skickas till angiven e-mail eller per sms. Ni har då möjlighet att omdestinera leveransen till ett av DHLs ombud eller annan leveransadress.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

 

Ångerrätt/Reklamation

Ångerrätt 14 dagar

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. Det gör du genom att inom 14 dagar maila oss och meddela att du önskar utnyttja ångerrätten och sända tillbaka varan. Du kan även ångra ditt köp om en eller flera varor blivit restnoterade eller om du fått nytt leveransbesked. Kontakta i så fall oss på webbshop@camillathulin.se. Ångrar du köpet utan att hämta ut leveransen måste du meddela oss. 

Utnyttjande av ångerrätt

Önskar du lämna tillbaka varan måste den vara i orginalskick utan defekter som är orsakade av användning, och att hangtagen sitter kvar i plagget. Bifoga retursedeln som du fått i din försändelse och ange gärna orsak till retur.

Retur inom Sverige: Vänligen klistra medföljande retursedel på paketet och lämna in varan vid närmaste DHL ombud.

Retur från utlandet: Du betalar själv returen från utlandet. Vänd dig till närmaste DHL ombud, eller motsvarande. Vi rekommenderar att du tar kvitto och spårningsnummer på din sändning ut i fall din retur skulle försvinna.

Kunden ansvarar för att returen kommer tillbaka till oss i originalskick. Om vi bedömer att varan inte är i oförändrat eller oanvänt skick kan avdrag för eventuell värdeminskning göras på returbeloppet.  

Byte

Önskar du byta storlek på varan lägger du själv en helt ny beställning för att få det du önskar byta till. Villkor för att få byta är att varan kommer tillbaka i originalskick utan defekter som är orsakade av användning, och att hangtagen sitter kvar i plagget. Vi står för fraktkostnaden vid ett byte.

Reklamation

Om din beställda vara levererades med någon defekt eller fel så har du rätt att returnera varan. Kontakta oss på 08-120 163 00 eller webbshop@camillathulin.se för att rådgöra hur du går tillväga innan du returnerar varan.  

Instruktioner vid returer

  1. Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i eller använd egen förpackning/låda.
  2. För retur inom Sverige: Använd ifylld retursedel (retursedeln är förbetald) som du finner med följesedeln i paketet.
  3. För retur från utlandet: Du betalar själv returen från utlandet. Vänd dig till närmaste DHL ombud, eller motsvarande.
  4. Klistra retursedeln på paketet/påsen och förslut den väl.
  5. Lämna in returen på närmaste närmaste DHL utlämningsställe. Behåll kvittot. 

Återbetalning

Återbetalning sker så snart returen mottagits, dock senast inom 14 dagar efter att försändelsen kommit till oss. 

Felaktiga varor

Har du fått felaktiga varor eller blivit felexpedierad så ber vi dig att kontakta kundservice snarast på tel. 08-120 163 00 eller webbshop@camillathulin.se.

Reklamation av paket

Upptäcker du en skada på paketet, att försegling är bruten eller om du misstänker att en vara saknas i paketet ska det omgående anmälas till det utlämningsställe där du hämtat varan.  

Outlöst paket

Om du av någon anledning inte hämtar ut ett paket med varor, så behöver vi debitera den verkliga fraktkostnaden samt returfrakt. För ej uthämtad vara tillkommer också en expeditionsavgift. Våra fraktvillkor gäller inte vid ej uthämtad vara. De fraktpriser vi debiteras från DHL för ditt paket kommer vi behöva debitera dig som kund. För ej uthämtad vara debiterar vi för närvarande 150 kronor.

 

Personuppgifter och sekretesspolicy

Camilla Thulin Design AB är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina uppgifter kontrolleras mot folkbokföringsregistret och alla personuppgifter hanteras i enlighet gällande Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Vid registrering och beställning godkänner du att dina person- och inköpsdata kommer att behandlas för att upprätthålla vår kundrelation och även för marknadsföringsändamål. Du har alltid rätt att begära ut dina personuppgifter som finns registrerade hos oss, samt få uppgifterna rättade eller raderade genom att kontakta oss. Som kund hos oss har du rätt att en gång per år begära skriftlig information på dina uppgifter som finns i våra register och hur de används. 

Vid misstänkt bedrägeri förbehåller vi oss rätten att häva ett köp. 

Företagsinformation 

Camilla Thulin Design AB

Sankt Paulsgatan 30

118 48 Stockholm

Telefon: 08-120 163 00

E-post: webbshop@camillathulin.se

Organisationsnummer: 556441-7490

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Produkter
Övrigt